لایت کوین (Litecoin) چیست؟

جمعه 12 مهر 1398
16:12

لایت کوین چیست ؟ (به انگلیسی: Litecoin) به اختصار LTC یا (Ł) لیتوشی LITOSHI چیست؟ واحد کوچکتر ارز لایت کوین است.

litecoin یک ارز رمزپایه همتا همتا و پروژه نرم‌افزاری منبع باز منتشر شده تحت مجوز MIT/X11 است. از بیت کوین الهام گرفته شده و از لحاظ فنی تقریباً یکسان به بیت کوین (BTC), است.همانند بیت کوین یه سکه اینترنتی و تازه تاسیس می باشد. به دلیل امنیت شبکه و حمایت گسترده به دومین ارز اینترنتی پرطرفدار در دنیا تبدیل شده است. در واقع از بیت کوین به عنوان طلای نوین و از litecoin به عنوان نقره نوین یاد میکنند.

لایت کوین توسط یک گروه از بیت کوینر ها ساخته شد که قصد ساخت سکه ی مجازی راحتتری برای استخراج داشتند و در تاریخ هفتم اکتبر سال ۲۰۱۱ در گیت‌هاب (GitHub) توسط چارلز لی (Charles Lee) کارمند سابق گوگل معرفی شد.در ابتدا میزان استخراج آن با اوایل بیت کوین فرقی نمی کرد ولی از آنجایی که افراد بیشتری به بیت کوین روی آوردند دشواری محاسباتی شبکه بالا رفت و دیگر CPU وصیله ی مناسبی برای استخراج بیت کوین نبود.

تفاوت litecoin با بیتکوین

داشتن کاهش زمان ساخت زنجیره قالب

و افزایش حداکثر تعداد سکه ها

و الگوریتم هش کردن (scryptبه جای SHA-256) متفاوت

تفاوت اصلی آن با بیت کوین در میزان امنیت آن است. به دلیل استفاده از تکنیک های خاص رمزنگاری، میزان امنیت litecoin نسبت به بیت کوین بیشتر است و در واقع به دلیل میزان بالای حافظه درگیر در آن، هک کردن و ایجاد اختلال در litecoin بسیار دشوار و پرهزینه است. در مقایسه با وضعیت بیت کوین، litecoin در دوران جنینی قرار دارد.

و کمی تغییر رابط کاربری گرافیکی بود.

آموزش استخراج لایت کوین

لایت کوین از الگوریتم اسکریپت Scrypt برای استخراج استفاده می کند. برای استخراج لایت کوین می توانید از پردازنده (CPU)، کارت های گرافیکی (GPU) و دستگاه های ASIC استفاده نمایید.

برای استخراج litecoin با کارت های گرافیکی نیاز به جمع آوری یک ریگ (Rig) مناسب استخراج دارید.

سخت افزارهایی که برای جمع آوری ریگ استخراج litecoin نیاز دارید شامل: مادربرد مخصوص – کارت های گرافیک قدرتمند – یک RAM و CPU متوسط – پاور مناسب- یک شاسی برای سوار کردن قطعات روی آن

استخراج لایت کوین با دستگاه ASIC بهترین دستگاه ASIC استخراج litecoin در حال حاضر BitMain Antminer L3 Plus است.

پس از نصب سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نیاز باید در یک استخر استخراج ثبت نام کنید و اطلاعات سرور و پورت خود را در نرم افزارهای استخراج وارد کنید. بهترین استخر استخراج لایت کوین، litecoinpool.org است.

نرم افزارهای معتبر استخراج لایت کوین با GPU

CGMiner: بهترین و پرکاربرد ترین نرم افزار استخراج litecoin است. این نرم افزار از هر دو نوع گرافیک های AMD و Nvidia پشتیبانی می کند.

CUDAminer: این نرم افزار فقط از کارت گرافیک های Nvidia پشتیبانی می کند. با الگوریتم Scrypt استخراج می کند.

کسب رایگان لایت کوین

لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار

تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به litecoin

خرید مستقیم لایت کوین با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی صورت می‌گیرد. برای خرید مستقیم litecoin با دلار می‌توانید از سایت های Coinbase، Kraken و Bitstamp اقدام کنید.


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به money maker است. || طراح قالب avazak.ir