بیت کوین کش Bitcoin Cash چیست؟

جمعه 12 مهر 1398
16:19

بیت کوین کش BCH چیست؟

بیت کوین، مشهورترین ارز دیجیتال دنیا، به طور رسمی به دو ارز تقسیم شد که به Bitcoin Fork معروف شد. بنابراین اکنون دو نوع ارز بیت کوین در بازار خواهیم داشت؛ یکی همان بیت کوین اصلی (BTC) و دیگری نوع جدیدی ازپول آنلاین به نام بیت کوین کش (Bitcoin Cash) که اکنون در مراکز معامله بیت کوین و صرافی‌های آنلاین قابل خرید و فروش است.

بیتکوین کش یک توکن جایگزین است که احتمالا به عنوان نتیجه فورک UAHF، به وجود خواهد آمد.

تفاوت بیتکوین کش با بیتکوین

بیتکوین کش با بیت کوین در موارد زیر متفاوت خواهد بود:
سگویت SegWit: بیتکوین کش سگویت را اجرا نخواهد کرد.
سایز بلاک Blocksize: افزایش فوری از ۱ مگابایت تا ۸ مگابایت.
همزیستی Coexistence: بازنگری و تمیزکاری حمایت ها، ضامن این است که دو زنجیر به رقابت ادامه دهند، بیتکوین کش قصد دارد تا اختلالات کاربری را کاهش دهد و اجازه می دهد تا دو زنجیره ایمن نگه داشته شود.

آینده بیت کوین کش

اگر بیت کوین کش (Bitcoin Cash) همچنان با این قیمت چشمگیر خود داد و ستد شود، می‌تواند به Coinbase که محبوب‌ترین مرکز مبادله ارز دیجیتال است فشار بیاورد تا این ارز جدید را هم برای مشتریانش عرضه کند. همان طور که می‌دانید Coinbase هنوز بر سر تصمیم بحث برانگیز خود برای عرضه نکردن بیت کوین کش (Bitcoin Cash) ایستاده است. این امر به این معنی است که بسیاری از دارندگان بیت کوین که از Coinbase استفاده می‌کنند و حق دریافت بیت کوین کش (Bitcoin Cash) به نسبت یک به یک را دارند، اکنون این ارز جدید خود را از دست رفته می‌بینند.

یکی از دلایلی که Coinbase و سایر مراکز مبادله بیت‌کوین از ایده Bitcoin Cash استقبال نکردند به خاطر این است که نرم‌افزار آن روی بلاک چین بیت کوین اجرا می‌شود و همه‌ی تراکنش‌ها ثبت می‌شود. ایجاد بستر معامله برای چندین ارز، می‌تواند موجب کاهش کارایی شبکه شود و در نهایت از محبوبیت بیت کوین بکاهد.

همچنین یک منبع نزدیک به Coinbase، که خواست نامش فاش نشود، به فورچون (Fortune) گفت یک ارز جدید مانند بیت کوین کش (Bitcoin Cash) به یک محصول جدید شبیه است و ایجاد زیرساخت‌های امن برای تجارت آن، می‌تواند زمان‌بر و گران باشد.

واکنش جامعه به بیت کوین کش

 

ماینرها

بیانیه هایی که تا کنون توسط تعدادی از استخرهای ماینینگ منتشر شده است، از جمله بیتمین، گفته اند که همچنان به پشتیبانی از سگویت۲ایکس و زنجیره اصلی بیتکوین ادامه خواهند داد و از بیتکوین کش نیز حمایت نخواهند کرد. ViaBTC، که در کنار استخر ماینینگ، همچنین یک اکسچنج می باشد، معاملات بیت کش را در لیست معاملات آتی خود ذکر کرده اند و به صراحت حمایت معدنشان از زنجیره را اعلام کرده اند.

مبادا فکر کنید BCC بی ارزش است، BCC آینده، هم اکنون روی صرافی ViaBTC در حدود ۴۷۵ دلار داد و ستد میشود.

اکسچنج ها

به نظر می رسد که اختلاف در بین اکسچنج ها بیش از ماینرهاست. برخی از اکسچنج های عمده مانند Coinbase، Coinfloor و Bitstamp هیچ گونه پشتیبانی قوی برای بیتکوین کش را نشان نمی دهند و اعتباری برای سکه تازه در نظر نگرفته اند. از سوی دیگر، Bitfinex و Kraken، دو اکسچنج عمده بیتکوین، اعلام کرده اند که آنها سکه ها را به حساب مشتری ها منتقل می کنند و سکه ها را برای مبادله، ترید در لیست خود قرار می دهند، که برای بقای سکه حیاتی است، چرا که بدون هیچ اکسچنج معتمد که سکه را در لیست خود قرار دهند، بازاری برای آن وجود نخواهد داشت.

بیتکوین کش چه امکاناتی دارد؟

بیتکوین-کش سه امکان جدید عرضه میکند:
اول اینکه اندازه بلاک به ۸MB میرساند.
دوم، محافظت در برابر حملات تکرار شونده و محو کننده. امضای تراکنش به کلی متفاوت و بلاک منشعب شده دارای اندازه بیش از ۱MB است.
سوم، ارائه سختی تایید کار (proof-of- work) سریعتر در مقایسه با بازه زمانی تطبیقی بیتکوین که در سال ۲۰۱۶ برای یک بلاک نرمال به کار گرفته شد.

کسب رایگان بیت کوین کش

بیت کوین کش


لایت کوین (Litecoin) چیست؟

جمعه 12 مهر 1398
16:12

لایت کوین چیست ؟ (به انگلیسی: Litecoin) به اختصار LTC یا (Ł) لیتوشی LITOSHI چیست؟ واحد کوچکتر ارز لایت کوین است.

litecoin یک ارز رمزپایه همتا همتا و پروژه نرم‌افزاری منبع باز منتشر شده تحت مجوز MIT/X11 است. از بیت کوین الهام گرفته شده و از لحاظ فنی تقریباً یکسان به بیت کوین (BTC), است.همانند بیت کوین یه سکه اینترنتی و تازه تاسیس می باشد. به دلیل امنیت شبکه و حمایت گسترده به دومین ارز اینترنتی پرطرفدار در دنیا تبدیل شده است. در واقع از بیت کوین به عنوان طلای نوین و از litecoin به عنوان نقره نوین یاد میکنند.

لایت کوین توسط یک گروه از بیت کوینر ها ساخته شد که قصد ساخت سکه ی مجازی راحتتری برای استخراج داشتند و در تاریخ هفتم اکتبر سال ۲۰۱۱ در گیت‌هاب (GitHub) توسط چارلز لی (Charles Lee) کارمند سابق گوگل معرفی شد.در ابتدا میزان استخراج آن با اوایل بیت کوین فرقی نمی کرد ولی از آنجایی که افراد بیشتری به بیت کوین روی آوردند دشواری محاسباتی شبکه بالا رفت و دیگر CPU وصیله ی مناسبی برای استخراج بیت کوین نبود.

تفاوت litecoin با بیتکوین

داشتن کاهش زمان ساخت زنجیره قالب

و افزایش حداکثر تعداد سکه ها

و الگوریتم هش کردن (scryptبه جای SHA-256) متفاوت

تفاوت اصلی آن با بیت کوین در میزان امنیت آن است. به دلیل استفاده از تکنیک های خاص رمزنگاری، میزان امنیت litecoin نسبت به بیت کوین بیشتر است و در واقع به دلیل میزان بالای حافظه درگیر در آن، هک کردن و ایجاد اختلال در litecoin بسیار دشوار و پرهزینه است. در مقایسه با وضعیت بیت کوین، litecoin در دوران جنینی قرار دارد.

و کمی تغییر رابط کاربری گرافیکی بود.

آموزش استخراج لایت کوین

لایت کوین از الگوریتم اسکریپت Scrypt برای استخراج استفاده می کند. برای استخراج لایت کوین می توانید از پردازنده (CPU)، کارت های گرافیکی (GPU) و دستگاه های ASIC استفاده نمایید.

برای استخراج litecoin با کارت های گرافیکی نیاز به جمع آوری یک ریگ (Rig) مناسب استخراج دارید.

سخت افزارهایی که برای جمع آوری ریگ استخراج litecoin نیاز دارید شامل: مادربرد مخصوص – کارت های گرافیک قدرتمند – یک RAM و CPU متوسط – پاور مناسب- یک شاسی برای سوار کردن قطعات روی آن

استخراج لایت کوین با دستگاه ASIC بهترین دستگاه ASIC استخراج litecoin در حال حاضر BitMain Antminer L3 Plus است.

پس از نصب سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نیاز باید در یک استخر استخراج ثبت نام کنید و اطلاعات سرور و پورت خود را در نرم افزارهای استخراج وارد کنید. بهترین استخر استخراج لایت کوین، litecoinpool.org است.

نرم افزارهای معتبر استخراج لایت کوین با GPU

CGMiner: بهترین و پرکاربرد ترین نرم افزار استخراج litecoin است. این نرم افزار از هر دو نوع گرافیک های AMD و Nvidia پشتیبانی می کند.

CUDAminer: این نرم افزار فقط از کارت گرافیک های Nvidia پشتیبانی می کند. با الگوریتم Scrypt استخراج می کند.

کسب رایگان لایت کوین

لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار

تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به litecoin

خرید مستقیم لایت کوین با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی صورت می‌گیرد. برای خرید مستقیم litecoin با دلار می‌توانید از سایت های Coinbase، Kraken و Bitstamp اقدام کنید.


دوژکوین Dogecoin (داگ کوین – داج کوین – دوج کوین) چیست؟

جمعه 12 مهر 1398
15:58

دوژکوین Dogecoin معرفی ارز دیجیتال دوژکوین (به انگلیسی Dogecoin) که با نام های داگ کوین ، داج کوین و دوج کوین شناخته میشود.

اگر به فکر آینده هستین حتما مقداری داج کوین Dogecoin جمع کنید، بزرگترین مزیت سرمایه گذاری روی سکه های دیجیتالی معتبر اینه که تقریبا میشه مطمئن بود پولتون از بین نمیره علی رغم سایت های کلیکی یا هایپ و اینکه ارز دیجیتالی در هر زمانی سریع به پول تبدیلش میشه.

دوژکوین Dogecoin چیست؟

دوژکوین چیست؟ دوژکوین (Dogecoin) با نماد Ð یک ارز رمزی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی شد.

دوژکوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز در حال رشد و شبیه به بیت کوین است که بسیار امن،فوری و کاملا خصوصی قابل استفاده است. شما می توانید از آن برای خرید کالاها و خدمات یا تغییر به ارزهای دیگر (دیگر ارزهای دیجیتال یا ارزهای سنتی مانند دلار یا یورو) استفاده کنید.

داج کوین یک واحد پول جدید و محبوب و با ارزش هست که بر پایه لایت کوین ساخته شده.

به چند دلیل (از جمله محبوب شدن این سکه دیجیتالی و دارا بودن چندین فروشگاه برای خرید با داج کوین، حمایت سایت معتبر با ایجاد سایت freedoge.co.in از این واحد پول و هزاران دلیل دیگر) طی ماه های مختلف ممکنه ارزش این سکه بالا بره و تو یه بازه زمانی چند ماهه ممکنه چندین برابر بشه.

تاریخچه دوژکوین Dogecoin

داگ کوین نیز یک ارز رمزگذاری شده میباشد که پس از بیت کوین که نخستین و تنها ارز رسمی دنیا تا این لحظه میباشد، (بهتر بگوییم رسمی ترین) طراحی شد. البته در این میان کریپتوهای فراوانی طراحی و عرضه شده اند. اما مبنای اصلی دوژکوین بر اساس لایت کوین شکل گرفته که از scrypt استفاده می‌کند. استفاده از scrypt به این معناست که استخراج کنندگان نمی‌توانند از SHA-256 که شامل تجهیزات استخراج بیت کوین می‌شود استفاده کنند.

شبکه این کریپتو رسماً در تاریخ 8 دسامبر، 2013 برای تولید 100 میلیارد کوین آغاز به کار نمود.
اما بعد از ان جکسون پالمر (مجری داگ کوین و دامنه داگ کوین) اعلام شد که شبکه Dogecoin میتواند بی نهایت تولید کند.

دوژکوین یک سال پس از معرفی در سال ۲۰۱۴ موفق شد ۶۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند و این روند همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه در اواخر ۲۰۱۷ ارزش سرمایه آن به یک میلیارد دلار رسید. در مقام مقایسه با دیگر ارزهای رمزپایه، دوژگوین نرخ انتشار بالایی دارد و تا اواسط سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۰۰ میلیون دوژکوین استخراج شده‌است.

جکسون پالمر، بنیانگذار داگ کوین، در یک گفتگوی خود اذعان داشته است که تمایلی برای قطع تولید این کریپتو ندارد. البته گفته پالمر از جهتی میتواند به نفع سرمایه گذاران دراین کریپتو باشد. چون پالمر دلیل اجرای چنین طرحی را برای داگ کوین، دوری این کریپتو از دلال بازی و سوداگری دانسته است. البته این را باید در نظر گرفت که اگر این نظر و ایده تنها یک سیاست باشد و بکباره تولید داگ کوین متوقف و یا طرحی مانند سایر کریپتو ها برای کاهش تولید آن در سالهای آتی ارائه شود، به راحتی میتوان فهمید که در آن روز باید با سونامی چون سونامی افزایش قیمت بیتکوین در سالهای گذشته برای داگ کوین مواجه شد.

در تمامی سایت های آنالیز و تحلیل این کریپتو و نیز سایت های منتشر کننده مسائل فنی داگ کوین و سایر کریپتوها اشاره به توقف استخراج ان در مرز 100 میلیارد شده است ولی همانطور که اشاره کرده ایم، پالمر نظری خلاف این را بیان نموده است و تنها زمان میتواند آن را مشخص نماید.

البته میتوان این کار پالمر را برای دوری از هجوم دلالان و تبدیل شدن این کریپتو به عنوان یک کالا در نظر گرفت و این کار کمک میکند تا شانس بیشتری در جایگزینی ارزهای کاغذی و سنتی و حتی سایر ارزهای دیجتال داشته باشد. ولی میتوان آن را یک سیاستی از سوی پالمر دانست.
پس اشاره توقف داگ کوین حتی در سایت های فارسی زبان در 100 بیلیون هنوز قطعی نیست و قدر مسلم باید در حال حاضر، تنها به این نوشته و پاسخ پالمر بسنده کرد.

کسب دوژکوین رایگان

دوج کوین رایگان


 

تمام آینده این داگ کوین، به روی آوردن فروشگاه ها و بانک ها و شرکت ها .. بستگی دارد.
به عنوان مثال فردی یک میلیون داگ کوین دارد، برای او در چند سال آینده دو حالت ممکن است پیش آید:
1- روی نیاوردن دنیا به این ارز = سرمایه او نصف و یا کمتر خواهد شد.
2- روی آوردن دنیا به این ارز = ممکن است حتی سرمایه وی تا ده ها برابر نیز افزایش پیدا کند.


تمامی حقوق این وب سایت متعلق به money maker است. || طراح قالب avazak.ir